دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم صورت پذیرفت؛

برگزاری نشست «کتاب‌خوان» ویژه خردسالان در کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای

برگزاری نشست «کتاب‌خوان» ویژه خردسالان در کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای

نخستین نشست «کتاب‌خوان» ویژه خردسالان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم و جمعی از خردسالان و خانواده‌هایشان در بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، نخستین نشست «کتاب‌خوان» ویژه خردسالان روز شنبه یکم خرداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین امیرعطاءالله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان، وحید میرزایی معاون اداره کل، لعیا اعتمادی نویسنده کودک و نوجوان، مسعوده سادات قوانینی مسئول کتابخانه مرکزی قم، مربیان و جمعی از خردسالان و خانواده‌هایشان در بخش کودک و نوجوان کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

در این نشست کتاب‌های «خرس و سارا» نوشته توران رئیسی، توسط ترنم علیزاده؛ «قصه‌های قد و نیم‌قد برای کودکان» نوشته فریبا کلهر، توسط کیانوش جاوید؛ «لی‌لی لبازه» نوشته تونی گراس، توسط دیانا سادات‌طباطبایی؛ «هم روزنامه، هم کلوچه» نوشته مریم هاشم‌پور، توسط طه عزتی و «بره کوچولو و خوراکی‌ها» نوشته طاهره خردور، توسط فاطمه شاطری معرفی و تجربه خواندن آنها با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امیرعطاءالهل جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم در این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خردسالان، از خانواده‌ها و مربیان این عزیزان قدردانی کرد و گفت: جای بسی خوشحالی است که والدین و مسئولین اهتمام ویژه‌ای به مطالعه کودکانشان از سنین خردسالی دارند.

وی همچنین افزد: خردسالان با زبانی شیرین و دلنشین کتاب‌های خوبی را معرفی کردند. آنها می‌توانند به عنوان نماینده کتابخوانان خردسال، دیگر دوستانشان را نیز تشویق کنند و آنها را برای نشست‌های بعدی آماده سازند.

 مسعوده سادات قوانینی مسئول کتابخانه مرکزی قم نیز اظهار داشت: این نشست به منظور آشنایی خردسالان و خانواده‌ها با کتاب‌ها و نویسندگان و ایجاد انگیزه مطالعه در بین این عزیزان بود.  

وی استقبال خانواده‌ها را در این نشست مثبت ارزیابی کرد و گفت: این نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه خردسالان بود و به امید خدا نشست‌های بعدی نیز به زودی برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پایان این نشست، مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی قم از خردسالان ارائه کننده کتاب با ارائه لوح سپاس و جوایزی به رسم یاد‌بود تقدیر به عمل آورد.